söndag 23 december 2007

Jul

Jag åkte upp till familjen uppe i Södertälje i fredags det är därför bloggandet har avstannat en aning. Jag hinner bara inte, sen jag har kommit hit har jag varit på stan nästan hela tiden och julshoppat. Jag själv handlade alla mina julklappar tidigare för att slippa trängas i butikerna, men istället fick jag följa med mamma och handla. Detta skulle väl vara helt okej, om det inte vore för lillasyster Amanda. Min lillasyster är 18 år yngre än jag och bara 4 år, och tycker att gå runt i affärer är lagom spännande. Som tur för henne håller hon sig oftast sysselsatt ändå, så fort man släpper blicken från ungen hör man ett butiksbiträde skrika till att det är en unge som gått in i skyltfönstret. Gissa vems? Ja, så klart det är Amanda som står bland skyltdockor och vassa stjärnor av glas. När hon inte hittar på bus eller skriker gör hon väldigt gulliga saker också, som idag när jag stod i provrummet och hon utbrister att jag är den finaste i världen. Ingen annan kan vara lika fin i kläderna som jag. Det är helt godtagbar komplimang, man har ju hört att barn är så ärliga alltså det måste ju vara sanning om det kommer från en 4 åring.

1 kommentar:

Trassel sa...

Åh vad söt hon är! Hälsa så mycket till Din mamma!