fredag 14 december 2007

Självömkan

Ett autentiskt samtal från facebook, med stavfel och meningsbyggnadsfel. Total ocensurerat med andra ord.


J: Hej tjuro
Vaför är du tjurig, och hur fick du bort "is" från din status?

A: Hej!
Jag är bara det det känns jobbigt och motigt just nu. Vill mest dra ett täcke över mig och skita i allt.
Jag raderade den... den är inte kvar längre så det är bara att ta bort den där du skriver ditt status

J: Men du som är så bra! Dra täcket över ett tag då. Det har jag gjort idag, och det hjälpte.

A: Sov lite med Annika Lantz i öronen det var skönt. Men tyvärr hjälper det inte vill göra så hela tiden och det fungerar inte så bra i skolan nu, vände ganska plötsligt sådär... Första delen av teminen gick så bra, bajs!



J:Usch ja, det är tungt nu. Pussa en massa på partnern då. Det kan också hjälpa.

A: Han är inte hemma, och inte kan man ringa heller för han glömde mobilen.
Borde gå och sova känns lite sorgligt sov sen 18-20.30 och sen gå och lägga sig igen. Förstår inte varför vinterna ska vara så svår.

J: Vilket sätt att glömma mobilen. Min jobbar kväll, visseligen bara 300 meter härifrån, men lika värdelöst för det.

A: Lämna mig för bandy vilket sätt och så glömma mobilen. Han hatar mig! Det måste vara så.

J: Ja. Och min hatar mig. Jobba? Smita kallar jag det.

A: Helt klart, ursäkter för att slippa vara med oss. Tog inte en utan TVÅ glassar bara för att trösta mig. Nu tänker jag bli tjock och ful i min ensamhet.

J: Jag är tjockast. Och luktar unket. Och tänker låga låga tankar.

A: Går inte... Jag luktar gammal gubbe hela jag och håret hänger i striopr runt mitt ansiktet. Blek och ser mycket tråkig ut. Jag är inte gräsligt ful, det ger karaktär nej jag är bara totlat ordinär och tråkig. Osynlig med gubbsvett. Ja är helt klart värst!

J: Nej nej, jag luktar död, rutten snuskgubbe, jag är julskinkeskär och har utslag i ansiktet. Jag har navelludd med grus i. Jag har smegma. Du har inte en chans.

A: Nej, men jag luktar gammalgubbe som inte bytt blöja på en vecka och min avföring har nu gett strora variga köttsår på låren och rumpan.
Sen har jag pre mens finar i hela ansiktet.
Fast du har det värst, det har du för nu kom Andreas hem!

A: Lämna mig att dö bara, svikare.

A: Förlåt J!
Jag ska gensat kasta ut andreas från balokongen och ge upp min chans för lycka. Allt för dig J.

J: Det vore väl på sin plats, tycker man.

A: Det är gjort, Andreas ligger numera i buskarna utanför huset. Han verkar vid liv, men medvetslös och blåslagen.

J: Bra. Vi ska inte döda honom.

A: nej, det vore inte bra... För ibland kan jag behöva honom! Till exempel när jag behöver städa i avloppet, eller när något är för högt upp på hyllorna i köket. Då är Andreas bra att ha.

1 kommentar:

Trassel sa...

Jösses.. Alex då!