torsdag 6 december 2007

Jag är inte bitter!

Så här ser min månad ut: En vecka är allt normalt min kropp känns som min egen, men sen helt plötsligt börjar min bröst kännas spända och tunga. Efter några dagar går det spända över till ömma och tyget från min bh börjar skava mot mina bröstvårtor. Detta pågår i drygt en vecka. Lagom till detta har gått över börjar jag känna att mitt humör börjar svänga lite upp och ned, och jag börjar gråta till tv-program som Extreme Home Makeover och Oparah. Som om detta inte vore nog börjar fula blemmor dyka upp i ansiktet som en annan tonåring. På detta sätt håller jag på i hör och häpna också en vecka, när detta går över kommer, det som min kropp har varnat mig för i två veckor, mensen! Precis som allt annat varar den i en vecka, varav jag har mensvärk i de 4 första dagarna. För att summera det hela av månadens fyra veckor så får jag en vecka där jag är normal de andra veckorna lider jag av obehag från en felkonstruktion, jag blev kvinna!
Är det fler än jag som har det så här? Jag har fått för mig att det ska vara tre veckor må bra och en vecka bajs!

1 kommentar:

Kaos-Anna sa...

Sådär är det att vara gravid....
Exakt så faktiskt.
Usch.