måndag 25 februari 2008

Familjen på besök

Galet, tokigt och helt vansinningt. Vi bor 4 personer vår drygt 60 kvm stora lägenhet just nu. Jag, Andreas, mamma och lillasyster Amanda. Amanda är 5 år och är lite hyper, något som är roligt ibland och väldigt bökigt stora delar av tiden. Amanda ser ut som en ängel i sina långa blonda lockar, men skenet bedrar. Hela lördagen gick hon runt i lägenheten och fes... Inga hämningar där inte, nej hon fes mamma rakt i ansiktet. Inte så trevligt kanske.
Så igår gick jag och mamma på bio och såg snyftaren ps. I love you och lämnade Amanda hemma med Andreas. Så när vi sitter i biomörkret känner jag plötsligt hur det luktar jättemycket fis i salongen. Jag vänder mig om till mamma och säger - Jag trodde vi lämnade Amanda hemma. Mamma och jag högt och ljudligt mitt i biosalongen samtidigt som resten av skara sitter och snörvlar. De andra i salongen måste tro att vi inte är riktigt kloka.

Inga kommentarer: