lördag 20 oktober 2007

Hur jag skulle ragga upp en skåning och välte Billy

Jag har en vän som är lite mer än alla andra vänner. Det är hon jag kan sitta tyst med i timmar i samförstånd med. Hon som direkt ser när något är galet och som jag kan säga razorshit till och vi skrattar så vi gråter.

Hon bjöd hem mig till hennes bedårande lilla etta hemma i Berga. Hennes polare (som jag var lite het på) Axel från Skåne var även han där. Vi satt i soffan drack rödtjut och snackade skit. Saken är den att soffan är liten och dessutom evil så vi fick inte plats alla tre. Vi tog beslutet att sätta oss i min väns säng istället.
Det var mysigt och vi hade väl blivit ganska fulla vid det här laget.
Min vän bor som sagt i en etta och för att dela av rummet till ett sovrum och ett vardagsrum har hon ställt bokhyllor i mitten av rummet. För att dölja den fula baksidan med spånskivor har hon fäst ett rött tyg på baksidan.

Vi sitter som sagt i sängen och vinet har tagit slut vid det här laget, alla börjar bli lite trötta och vi lägger oss i sängen. Det är nu, det är nu det oerhörda händer. Jag vill givetvis ligga i mitten för jag börjar bli lite sotis det är ju jag som ska ha Axel. Då uppstår det ett litet bråk för Axel vill oxå ligga i mitten (två brudar mellan sig vilken kille vill inte ha det?).
Mitt uppe i kivet och småbråket råkar jag sparka till den ena bokhyllan med foten. Då hyllorna sitter ihop med tygstycket dra den hylla ned de andra två hyllorna oxå. Kan väl säga att flirten kom liksom av sig. Jag lyckades totalt trasha min bästa väns lägenhet. Cd-skivor, böcker, och krossat glas låg över hela golvet.

Nu drygt 2,5år senare är det ett ganska roligt minne som vi kan skratta åt, men då var det mycket ångest och jag skämdes rejält.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Ajdå, hoppas du slapp betala? Blev det inget mellan er till sist? Aja, ni fick iallafall ett skratt som sagt! ;)

Alexandra Hägg sa...

Har lovat att köpa ett nytt soffbord... Borde nog infria det löftet snart!
Mellan mig och Axel? Jodå, det blev en kort passion där. Vi hade ett drygt 6 månader långt förhållande. Var av de första 3 var lyckligare, de andra 3 mindre lyckade.

Kaos-Anna sa...

Katastrofalt.
Men kul i efterhand.

Anonym sa...

Jag kommer ihåg d som om det var igår... :)

Anonym sa...

soffbordet ser fortfarande rätt konstigt ut... men jag börjar få svårt att skilja ut "bokhyllevältar-fläckarna" från "nerramlat-vattenpipekol-fläckar", "kerativ-frustration-fläckar", "Gabriel-som-dansar-omkull-till-petshopboys-fläckar" och alla övriga fläckar.