lördag 13 oktober 2007

Lära känna mig

Vi kanske ska stifta bekantskap?
För att lära känna varandra tänkte jag att jag kunde berätta lite om mig.

Min tanke är att jag ska blanda innehållet på min inlägg mellan nutid och min barndom. Låter det bra?

Jag är ganska ful i munnen svär i var och varannan mening, och så har det nog alltid varit.
När jag var liten runt (två år måste jag varit) skulle min mormor ta mig ut till lekparken.
Det var inte vilken lekpark som hellst utan den med röda äpplet som
rutschkana. På vägen dit passerade vi en mindre och mycket sunkigare lekpark. Jag ville givietvis stanna och gunga. Mormor tyckte att en liten stund kunde vi väl gunga, men sen ville mormor gå.
-Vi skulle ju trots allt till en mycket finare och större lekpark. Fast den gubben gick inte, jag skulle gunga och ingen skulle flytta få på mig! Arg som ett bi blev jag, och det var då. Det var då min första mening kom: Banna banna helete! Som sagt ful i munnen har jag nog alltid varit.

Inga kommentarer: