tisdag 16 oktober 2007

Väntan


Han väntar, jag väntar vi väntar.
Igår ringde TNT och skulle lämna Andreas paket med hans MacBook och Nano.
TNT skulle komma mellan 11 och 13 lagom vagt så Andreas väljer att skippa skolan och vänta på leveransen. Kl 14 kommer jag hem och ingen dator. Då ringer Andreas TNT som svarar att de är i området och bör komma snart. KL 15.00 fortfarande ingen leverans jag ringer och frågar. TNT svarar att de har varit mycket gods idag och att paketet kommer nog ca 15.30. 15.30 kommer och går och kl 16.30 måste Andreas åka till jobbet. Jag sitter hemma och fortsätter att vänta på paketet. Tillslut tröttnar jag och ringer igen kl 17.00. TNT säger då att det har blivit något fel och att de genast ska sända ut en bil till oss, de tar vår adress, portkod, mitt mobilnummer och vilken våning vi bor på.
Min telefon har varit tyst och inte har det ringt på dörren ännu, jag sitter fortfarande och väntar.
Hela dagen har gått åt på att vänta på TNT.

Vad jag vill säga är att använd er av UPS istället för TNT, jag fick mitt packet 13.14. UPS sa att paketet skulle komma mellan 12 och 13 en hyfsad felmarginal med andra ord.

Inga kommentarer: