onsdag 30 januari 2008

Fyllot

Det var en helt vanlig fredag och jag och Andreas bestämde oss för att vi skulle laga en riktigt trevlig middag åt oss. Vi lagade vitlöksräkor, fläskfilé med senapssky och frysta hallon i ung med vit choklad på. Till detta dracks det vin och romantiken flödade. När vi hade käkat vår mat och druckit vårt vin var klockan bara halv 10 och vi kände att Let´s dance var inget vi hade lust att glo på. Vi bestämde att krogen Bakfickan för att det ligger när och bra. Vi gick dit och det blev två öl, två tequlia och en malt whiskey... På detta passade jag på att snusa lite också och fick en jävla bra nicokick. Allt ihop blev lite för mycket för mig... Så jag började blir lite snurrig och trött.
Andreas släpar hem mig och jag kommer i säng. Mitt i natten vaknar jag och är väldigt kissnödig, jag stiger upp och upptäcker att jag ligger gått och lagt mig i mina kläder, blir lite fundersam men går och lägger mig igen. På morgonen när jag vaknar är jag fortfarande full och ganska sliten.Ute i hallen möts jag av totalt kaos. Vad är det för fyllo som helt trashat hallen? Jag får berättat för mig att jag tydligen varit väldigt berusad och när vi gick hem var jag tvungen att sätta mig på huk och vila ett antal gånger för jag mådde illa. När jag kom hem fick jag dessutom hinken (höjden av skam när man får ha skurhinken brevid sig ifall man skulle kräkas), och han bad mig tömma den. I hinken låg lite brunt gojs som jag hostat upp i desperata försöka att kräkas, men det hade jag inte lyckats med. Senare på lördagen skulle jag ut och se på Faust med en kompis och när jag skulle gå ut upptäcker jag att min mössa är borta. Igår gick jag tillbaka till Bakfickan för att fråga efter min mössa, den fanns inte där. Mannen i baren som givetvis minns mig (vilken skam) säger att kanske ligger den på vägen hem du var ganska berusad. Han berättar att jag tydligen har ställt mig mot väggen och sovit innan jag gick hem. Dessutom kom en av stamgästerna ihåg mig, det var han som bjöd mig på en whiskey (jag minns inget av det). Där stod jag och blev rödare och rödare i ansiktet, för att säga något svarade jag att jag hade flyttat in i området och jag ville ju göra intryck på den lokala krogen och sen gick jag. Jävlars vad jag var berusad, men jag hade jävligt kul!
Jag antar att vi ses igen jag och Bakfickan till helgen, men kanske något mer måttfullt drickande då.

Inga kommentarer: