tisdag 8 januari 2008

Inlärning

Idag är det dags att köra igång med körkortet igen, det har ju varit lite uppehåll under julen, men nu är det alltså dags igen. Jag ska köra 2x40 min idag kl 15.50 och inför denna lektion har jag fått en läxa (det är hur länge sen som helst sen jag fick en läxa) i ett sådant där körhäfte. Där får jag läsa hur man ska köra när man ska svänga i en korsning och så vidare. När jag läser hur man ska göra märker jag att jag finner det svårt att ta in trots att jag vet hur man gör, så för att göra det hela enklare lägger jag boken i knät och sätter mig rakryggad i soffan men händerna på min låtsas ratt och börjar köra bilen. Jag sitter och trampar i fluten och växlar på min imaginära växelspak efter de steg som är i boken och tänk det känns mycket mer begripligt då. Tur att Andreas jobbar annars hade han väl trott att jag var galen där jag sitter och kör bil i soffan.

Vi får väl se i eftermiddag om min körning där hemma har gett något resultat.

Inga kommentarer: