tisdag 22 januari 2008

Körkortet

Här i bloggen får ni följa med min kamp mot körkortet, med betoning på kamp. Igår var ingen vidare lektion den heller, de två sista gångerna har jag lämnat körskolan nästan gråtfärdig. Den största skräcken för bilen har släppt och jag har nu fått gett mig in på större vägar också, men ändå går det katastrof. Jag får inte till växlingen det går bara inte, katastrof är det om bäst beskriver mina färdigheter. Jag är så jävla långsam på att växla får inte in rutin på det. Först måste jag tänka på hur jag ska göra sen göra det och vid det laget har för mycket tid gått åt att jag nu måste bromsa istället för att motorbromsa och där ryker min ecodriving! För att inte tala om när jag ska växla och svänga det går riktigt illa och oftast får jag motorstopp. För att råda bot på detta har jag lagt in en högre växel (haha) och från och med nästa vecka ska jag köra 3 dubbel lektioner i veckan på 80min. Fan vad dyrt detta kommer att bli. I veckan ska jag köpa ett paket på 30 stycken 40min lektioner. Detta kommer att gå loss på 8900kr, tänk så mycket roligare saker jag och Andreas kunde ha gjort för dem istället, men vad gör man inte. Nu jävlar ska körkortet tas!

Inga kommentarer: