måndag 7 januari 2008

Gunk

Hungrig men det är väldigt tomt i kylskåpet. Det finns förstås lite gamla ägg i kylskåpet, de gick väl ut sådär runt den 29. Lite rädd för att om jag knäcker ett ägg kommer det lukta ruttet i hela lägenheten. Nej, så desperat är jag inte ännu. Tror det blir havregrynsgröt utan mjölk istället och med sylt på. Det är väldigt tight just nu, jag har 500kr som ska räcka fram till csn befriar mig från min fattigdom. Men det har varit värre hemma i hushållet så detta ska nog gå det med. I slutet av januari kommer en hel del pengar trilla in. Synd bara att jag har nästan inget att göra fram till den 21 och då är man pank, och när skolan kickar igång och min ekonomi är lite mindre skral så att säga, ja då har jag inte tid att hitta på massa saker. Lagen om all jävlighet heter väl det.
Jag har lust att klä mig i fina kläder och mina nya snygga skor jag fick i julklappar och gala runt. Inte äta havregrynsgröt och städa lägenheten. Nåja nu är det som det är, min skor kommer vara snygga nästa månad också.

Inga kommentarer: