fredag 4 april 2008

Påtal om pinsamheter

Här kommer en bekännelse.
För drygt 10 år sedan (jisses vad tiden går fort) var jag och då en väldigt nära vän TrineOkej-dagen. Okej-dagen hölls då på Stockholms vattenfestival och vi såg fantastiska artister och band som: Markoolio, Dr. Bombay, Blues, Ken och Westlife. Jag var väl kanske inte så intresserad av banden egentligen, men Trine älskade pojkband så detta var verkligen hennes grej och jag följde med. Ska man på Okej-dagen och bor i Nyköping så får man stiga upp tidigt 5 steg vi upp för kl 7 skulle vi minsann sitta i kö för att vänta på att bli insläppta på konsertområdet. Där satt vi nog fram till 12-13 och sen rusade man fram till scenen för att ta sig en plats så nära staketet som möjligt. Vi hamnade på andra "raden". Där satt man och väntade ytterligare någon timma med sin massäck och vattenflaskor tills konserten skulle börja. Tillslut var det iallafall dags och konserten kickade igång vid 18-tiden var konserten slut och jag och Trine var väldigt kissnödiga. Inne på området var det milslånga köer till bajamajorna så vi bestämde att hitta en toalett någon annanstans (mitt under vattenfestivalen bravo!) . Vi rusade tillslut in på en restaurang  och lånade deras toalett mot betalning.Vi var vid det här laget sprickfärdiga och Trine som lagt ut femman fick gå först. Medans hon slet och drog i byxornas gylf för att få av sig sina byxor kunde man se desperationen i ögonen mer och mer. Tillslut fick hon av byxorna men det var försent katastrofen var ett faktum. Jag började skratta så att jag nästan vek mig dubbel när jag inser att Trine är så nära att få gå på toaletten men hinner inte. Det skulle jag inte göra för medans jag skrattar och Trine sitter på toaletten och fortsätter det hon på börjat i byxorna kan jag inte heller hålla mig längre. För jag skrattade bokstavligt talat så jag kissade på mig. Ja, vad ska man säga somliga straffar Gud med det samma!

Inga kommentarer: