onsdag 9 april 2008

Katastrof

Min älsklingsmugg är trasig. Jag hade två sen blev det en och nu är den också trasig.
Det är en blå stor gammal IKEA mugg och går givetvis inte att köpa längre men så härlig den var att dricka te ur. Vad hände då? Jo, jag skulle dricka te i lördagskväll och när jag hällde upp tevattnet hade jag inte tänt lampan i köket för att spara på elen (jag var skitlat inte miljömedveten) såg jag inte att jag hällt upp för mycket i muggen så när jag skulle gå in i vardagsrummet med muggen så rann det skållheta vatten över mina hand. Paniken bryter ut jävlar
vad ont det gör, men jag kan inte ha sönder min favoritmugg så jag böjer mig ned med handen mot golvet och försöker följa med innan jag kan släppa muggen, alltjämt medans vatten rinner över min hand. När jag är drygt 20-15 cm över golvet släpper jag muggen till golvet för nu går det inte mer och givetvis spricker jävla muggen av det korta fallet, för den landar ju givetvis på örat.
Min mugg är trasig och jag har nu skållat min hand rejält, resten av kvällen spenderades med handduk med is runt min hand och med en obeskrivbar smärta som kändes jävligt omotiverad då muggen ändå sprack!

Inga kommentarer: