onsdag 9 april 2008

Vad fan skaffa hyfs!

Jag är skit förbannad just nu, åkte buss hem efter att ha övningskört bil. Jag är så tagen av förkylningen att jag inte orkade gå hem. Hur som helst när jag kliver på och frågar om jag får ladda ett rabattkort med 200 kr suckar busschauffören stort. Sen ropar en kvinna med barnvagn i bussen om busschauffören kan öppna dörrarna, och då brister det för busschauffören och han fräser argt till mig: -Varför ska allt hända i rusningstrafik! Jag står förvånat och bara stirra på mannen mitt emot mig, sen stoppar han demonstrativt ned de tvåhundra kronor som jag gett honom och ber mig arg att stoppa ned kortet NU.
Jag blir riktigt förbannad, när jag tänker på det. Förlåt för att jag utnyttjar tjänsten lokaltrafik, och att jag laddar på ett rabbatkort för att NI ska slippa hantera kontanter som ni själva efterfrågar. Veolia tror ni behöver utbilda er personal i service management.

2 kommentarer:

Ela sa...

*hehe*
Bra där. Man ska fan bli arg när service-folk inte ger sevice. Sånt får igång mitt humör duktigt!
Kram.

Wennberg sa...

Just det. "Service" yrke heter det.