onsdag 30 april 2008

Vintern rasat ut


Nu är det valborg och en massa minnen dyker upp. Jag minns när jag var 15 och firade valborg i Nyköping med mina vänner. Maria var så full långt innan elden och på vägen till Vallarna (där bålet var) fick vi stanna för att Maria skulle kissa. Maria satte sig mitt på gräsmattan utanför Tessin och lagom till det var dags att dra upp byxorna kom ett äldre par med en tax förbi. Ajdå! Maria hade dessutom inte prickat något vidare där hon satt på huk så ena byxbenet blev blött. Resten av vägen till Vallarna fick jag gå med Maria hängandes över axeln och tax-paret gående bakom oroliga och bad oss att ta hand om den fulla flickan ikväll. Saker man minns så att säga.
I år blir det betydligt lugnare med grillning och sedan iväg och lyssna på akademiska kören på plattan i Pildammarna.

Inga kommentarer: