tisdag 8 januari 2008

Preventivmedel

Till er föräldrar där ute som är oroliga att eran tonåring ska bli gravid eller ännu värre dra på sig någon sjukdom, har jag ett bra tips: Skaffa en Ipod åt din tonåring och för att vara på säkra sidan även en till den potentiella smittohärden. Sen jag skaffade min Ipod nano lyssnar jag numera på Annika Lanzt och andra roliga podcasts när jag ska sova. Sätter den på 30min och sen lyssnar på de sövande rösterna till jag somnar bort. Det är i och för sig lite läskigt att sova med Ipoden och jag är alltid lite rädd att jag ska råka trassla in mig i mina hörlurars sladd, men det är risker man får ta. Älskar verkligen min Ipod den är med över allt, på cykeln, på bussen och som jag nämnt även i sängen.

1 kommentar:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Du är naturligtvis välkommen. Frågan är bara om vi kör det här på fredag eller senare. Dom flesta verkar ju upptagna av sitt.
/K