torsdag 3 januari 2008

Längtan

Min gubbe jag har nu varit borta ifrån honom i 3 dagar och innan dess när jag var hemma hann vi inte ses speciellt mycket heller, då jag antingen satt i skolan och jobbade med ett projektarbete eller satt på min cykel och tog hand om mina gubbar och gummor i hemtjänsten. Men på fredag ska jag åka hem, jag trodde inte att jag skulle få en så sjuk hemlängtan så fort men redan måndags satte det igång. Jag tänker på hans mjuka hud och det söta leendet som bara är för mig. Jag är medveten om att jag oftast är lite bitsk och lite elak mot min grabb, men jag tycker om honom det gör jag, fast det är roligare att ironisera och raljera än att skriva en massa sentimental smörja som jag häver ut mig ikväll. Det blir så bara Linköping gör mig nostalgisk och gråtmild jag kan inte rå för det. Ni får stå ut med mig, tillbaka i Malmö blir jag mitt bitska jag igen.

Inga kommentarer: