söndag 14 oktober 2007

Reklamen förstör en hel generation

Toys 'r' us och BR leksaker förstör en hel generation.
Detta är något jag retar mig på varje helg. Slår på tv:n på morgonen för att ha alla dessa komediserier i bakgrunden medans man ligger och mornar sig. Ett smärtfritt sätt att sakta vakna upp och återgå till mitt normala jag, men det går inte lägre jag blir aggressiv och upprörd på morgonen.
Det är för reklamen, det är den jävla reklamen det kör ut till de stackars kidsen!
Reklam för Bratz och något tv-spel med nalle Puh. Var är det för retarderad människa som pratar i bakgrunden? Och varför kan hon inte prata ordenligt? Hennes utal av ordet konsert och konsol är helt verdervärdigt. Det låter som hon säger konstjärten och konsolen som i sol. Här sitter dagens framtid och lär sig att man säger konstjärt och konSOL.
Jag blir så upprörd att jag hoppar ut ur sängen svär några ramsor och pekar på tv:n. Jag ropar upprört: titta Andreas hör du vad dom säger! Det är inte klokt ska barn behöva sitta och lyssna på detta?
Andreas tar det hela med ro och snurrar runt i sängen... Jag förstår inte hur han lugnt kan ligga kvar, förstår han inte att BR leksaker helt förstör en hel generations uttal?

Inga kommentarer: