torsdag 25 oktober 2007

Mamma Alex

I vårt hushåll är det jag som bestämt att man ska tvätta en gång i veckan vi brukar boka tvättstugan på söndagar. Jag har vidare bestämt att varannan vecka SKA sängkläderna tvättas, Andreas brukar knorra och mena att det gör väl inte så mycket en vecka mer eller mindre.
Trots knorr blir det gjort och Alexandra är nöjd, men det är en grej jag undrar över. Andreas han spelar innebandy en gång i veckan med grabbarna, hans lilla roliga sådär. Det jag begär är bara att han sen tar avsvar själv för att ta upp hans våta hunduk ur väskan och lägger i sina svettiga gympakläder i smuttsen så att de blir rena. Ja, ni hör ju själv orimligheten i detta. Ett tag frågade och tjatade jag på honom, men nu har jag slutat och låter helt enkelt min pojke vara äckligast på bandyn. Förra veckan hoppade han över bandyn för han inga brallor hade att ha på sig. Inför denna torsdagens bandy inser han att han fortfarande låtit bli att paka upp sin bandy väska (det har nu legat där i två veckor) snabbt tar han upp sina brallor och sköljer dessa lite snabbt i handfatet med lite handtvål i badrummet hela proceduren tog max 2min. Om man frågar mig har dessa byxor inte bilivit rena tror inte ens doften gick ur hans läbbiga shorts.
Är en stygg flickvän, men orkar inte hålla reda på Andreas smutstvätt!

Så numera är min Andreas den snuskigaste grabben på bandyn.

Inga kommentarer: