tisdag 11 december 2007

Tentan

Igår hade jag ju tentan hade jag min tenta, var super laddad och adrenalinet pumpade i kroppen.
Sätter min med tentan och så börjar pennan dansa på papperet. Jag börjar få upp farten och tunnelsyn har uppstått, nu det är bara jag och min tenta som existerar. Det är då det händer, mitt i allt hör jag ett tjut. Jag rycks snabbt ur min trans, vad var det där? Ett tjut till kommer och ett till, det är brandalarmet. Jävla skit i helvete! Tentavakterna ber oss sitta stilla medans de tittar vad som pågår, en vaktmästare bekräftar att det är brandalarmet som gått igång och han ska kolla vidare vad som händer, vi ska sitta kvar så länge. Oron i salen uppstår och folk börjar mumla och skruva på sig. En av tentavekterna ber oss vara beredda på att vi kanske måste gå ut och är så fallet måste tentan avbrytas för att vi får möjlighet att prata igenom svaren vid en utrymmning. Då börjar folk verkligen skruva på sig och en ilska bryter ut. Luften som liksom ut ur alla i tentasalen och folk blir mycket oroliga, alla har ju laddat inte för att ha en tenta idag. Efter en stund kommer brandkåren och stänger av larmet och vi slapp lämna lokalen, men tentan kom liksom av sig. Jag fick aldrig tillbaka mitt flyt och pennan dansade längre inte över papperet med samma intensitet Jag återhämtade mig aldrig riktigt efter avbrottet och lämnade tentasalen besviken. Jävla skit!

Inga kommentarer: