söndag 2 december 2007

Första advent

Det är första advent och Jag och Andreas drog in till staden för att titta på julskyltningen. Är det bara jag eller har den verkligen förfallit? Tyckte att när man var liten stod man där framför skyltfönstret utan för NK (nu Hansa) tillsammans med Malmös alla andra familjer och tryckte sin näsa mot skyltfönstret. I fönstren var det nallar som rörde sig och julmusik strömmade ut ur högtalarna. Idag stod det bara vi vid fönstren och någon musik hörde vi inte. Hur som helst vi gick runt och kollade i butikerna och letade efter julklappar. Har köpt två stycken idag, en till Amanda och en till Leif. Nu har jag bara mamma, Max och Magnus kvar. Andreas får ingen julklapp i år. Jag/vi har bestämt att vi istället ska lägga undan pengar till något som vi gör tillsammans. Vi gick runt i många butiker och jag försökte verkligen men någon julstämning ville bara inte infinna sig, det gick bara inte. Känner mig besviken.

Inga kommentarer: