söndag 16 december 2007

Igår

Igår var en händelserik dag, åt frukost och sen drog jag till Elin för vi skulle laga en paj. Det blev en paj med tomat, fetaost och oliver. Denna paj skulle vi ha senare ikväll till vår köravslutningsfest som var ett knytis. Efter vi var klara med pajen och fixat till oss lite fick vi skynda oss till K3, för att köra ett sista genrep inför vår julkonsert. Stina vår körledare gick igenom några sista grejor och sen var det dags, äntligen skulle allt slit vi lagt ned denna termin visas upp för en publik. K3 var knökfyllt med nära och kära alla ville se på oss sjunga. Nervös som tusan gick jag upp på scenen med resten av kören och sen körde vi. Minns inte så mycket av konserten faktiskt allt gick så fort tur att vi spelar in det så vi får en skiva från konserten. Konserten verkade vara en succé av vad jag hört från folk i publiken. Efter konserten drog jag hem till Elin igen, nu skulle vi förfesta lite och göra oss i ordning för körfesten. Vi satt och drack martinis och snackade lite innan det var dags att dra till kölsvinet. Väl på kölsvinet åkte all mat fram på borden och det blev en riktigt lyckad buffe som alla lät sig väl smakas av. Vår paj som jag och Elin lagade var uppskattad tror vi i alla fall för den tog slut. När alla ätit sig mätta drog musiken igång på riktigt och sedan dansade folk sig svettiga. Stämingen var verkligen på topp. Skulle säga att lördagen var en riktig toppendag och jag längtar till nästa körfest redan.

Inga kommentarer: