tisdag 11 december 2007

Ursäkta

Det har inte blivit något bloggande på några dagar nu förlåt, men det har varit lite körigt. I fredags drog jag ut till staden och köpte julklappar till familjen. Nu har alla julklappar utom Andreas och han får ingen, istället ska vi göra något roligt tillsammans har vi/jag bestämt, har lite svårt att komma överens vad det trevliga tillsammans ska vara dock. Lite senare på dagen träffade jag Jens. Det var skoj, jag har saknat honom. Jens är så bra för man kan alltid prata med honom och han fattar alltid, vi är lite samma sort han och jag. Jens och jag skulle köpa julklapp till lillebror, på pappret verkade det enkelt, men så var inte fallet. Vi stod och valde och valde tittade och jämförde de olika valen mot varandra, tillslut enades vi om en present. Efter det gick vi runt och letade efter en midnattsblå kavaj åt Jens utan något resultat, så efter ett tags traskande tvingade jag Jens att ge upp sökandet och istället följ med hem till min lägenhet och käka smörgåsar. Mycket trevligt att sitta och småprata lite om ingetting och äta smörgåsar i min soffa. Sen var Jens tyvärr tvungen och gå lagom till Idol-Finalen. Trist men jag och Andreas bänkade oss själva framför burken och såg hur Picasso blev årets vinnare. Måste säga att trots det jämna resultatet kändes finalen inte som någon nagelbitare precis. Marie körde inte en ballad under kvällen utan 3 lite fegt sådär att inte göra något utanför sin comfortzone och Amanda var precis som vanligt fantastisk, men överspelande. Skulle tycka så mycket mer om Amanda om hennes scenspråk inte kändes så inövat och överspelat. Hon är ju så bra och behöver inte slänga sig på golvet som en annan Ola Salo för att nå ut till publiken.
Nåja hade hur som helst vilja se skåningen Anderas ta hem skiten så hade han fått den urusla powerballaden och så kunde Marie och Amanda bli stjärnor utan den dåliga skivan som snart är ute i handeln.

Vad har Annars hänt? Jag har jobbat lördag och söndag i regnet inte så skoj direkt, men pengar är pengar och sådant behöver en student. På lördagen åkte vi också iväg långt ut på landet till Annika med familj. Det var Annikas två döttrar skulle ha födelsedagskalas för Annelie 20 och Linn 15. Hela huset var fyllt med människor till bredden det var så smockat med folk att man nästan satt i knät på varandra. Det var lätt en 50 personer på kalaset. Många av dem var ungdomar och det blev en hel del supa med Jeltzin vodka med testosteron fyllda snasvisor. Själv blev det bara en 33cl öl och 2cl vodka det var nämligen inte läge att ge mig i deras kapplöpning i spritintag då jag skulle börja jobba dagen efter klockan 07.00.

Söndagen var lugn, jobbade och sen åkte jag hem och pluggade för på måndagen skulle jag ha tenta.

Inga kommentarer: