torsdag 6 december 2007

Vroooooom!
















Övningskörde igår med P-C för att öva inför min körlektion idag, man vill ju imponera på läraren. Det gick ju helt åt pipsvängen så klart! Jag imponerade inte alls på min körlärare. Bilen var parkerad strax innan rödljuset vid stadsteatern och när min lärare frågade om jag ville köra bort bilen till pildammsparken. Att köra en raksträcka och sedan höger jag borde kunna fixa även om det innebär att jag kör i två rödljus, men jag bangade och tur var nog det. Har inte kört i bilskolans bil sen juli, allstå snart 6 månader sen. I Pildammarna körde jag runt sen och vande mig vid bilen, efter 40min var jag varm i kläderna och då fick jag köra runt lite på stora gatan vi stadion. Ohh yeah! Gick faktiskt rätt bra och han lät mig köra runt lite överallt i smågator och rödljus och jag fixade det. Lite struligt med att växla forfarande, jag glömmer bort att växla utan tänker bara att jag ska växla ned, men annars så gick det bra. Fick inte ens motorstopp i rödljuset eller vid stopskyltarna yay me alltså! Sista tiden av lektionen var det riktigt skoj. Tycker att det är läskigt att köra i trafik ,men kul och mycket att hålla reda på. Annat som jag fick göra under lektionen vara att starta i backe både med och motlut, och det gick också bra. Det var även det lite läskigt att testa på, att starta i backe och faktiskt låta bilen rulla som min lärare sa åt mig. Jag skrek bara lite när bilen rullade. Kul var det idag hur som helst, tror fan att det blir en bilist av mig också. Så allt jag har och säga är Malmö watch out, här kommer jag! Ta in alla ungar och pensionärer!

Inga kommentarer: