söndag 11 maj 2008

Rutiner

Mitt liv styrs mer eller mindre av rutiner. Jag behöver rutiner och struktur, utan dessa faller jag så lätt in i det stora tomma. Men det var inte det stora tomma som jag tänkte diskutera, utan rutiner.
Varje dag stiger jag upp runt 8 på morgonen, duschar och äter min havregrynsgröt. Detta är ett utmärkt sätt att starta dagen på. Runt en timme efter att jag stigit upp är det dags för morgon bajsen. Detta slår nästan aldrig fel. Praktiskt och bra, men när jag var tredje helg jobbar på hemtjänsten så förstörs allt. Jag stiger upp kl 6.30 slänger i mig en macka och sen upp på cykeln och iväg till jobbet. Jag börjar jobbet kl 7 på morgonen. Detta totalförstör för mitt morgonbajs. Jag måste få till denna när jag fortfarande är inne på grupplokalen, för när jag väl gett mig ut på cykeln kan jag inte gå på toa förens efter 10.30. Jobbigt! Jag brukar försöka att hälla i mig kaffe på morgonen på jobbet för att skynda på processen, men ibland så vill det sig inte. Visst skulle man kunna låna en toalett hos tanterna och farbröderna, men jag går hellre och sätter mig på en toa på krogen än låna en av tanternas. De är sällan dessa är fräscha. Rätt ofta slutar det med att jag utför min morgonrunda på jobbet med ett trängande behov. Har någon någon tipps på hur jag ska slippa detta? Jag vägrar stiga upp tidigare, halv 7 är tidigt nog för mig!

Inga kommentarer: