söndag 11 maj 2008

Pasta

Andreas och jag fick lite för mycket av det fina vädret igår och beslöt oss för att gå på Malmö museet idag. Många utställningar om var mer eller mindre intressanta. Efter vi varit och kollat på alla utställningarna gick vi till kaffet Zenit. Båda var hungriga och ville få i oss något matigare. Andreas beställde sesampasta. Mums tänkte han och jag beställde en smörgås av surdeg med hommus.
När maten kom ut fick jag en jättemacka och Andreas en liten smörgås med en kladdig kräm och frön på. Hans uttryck i ansiktet av besvikelse var obetalbar när han såg vad servitrisen serverade honom. Detta var ju ingen pasta. Jag såg i hans på hans uttryck att detta var inte vad han väntade sig. Jag insåg också att hans måste missat texten överst på skylten där det stod smörrebröd. Pastan var inte spagetti utan en kladdig röra av sesamfrön som låg på brödet. Haha synd om honom, men lite roligt också när han helt hade missat att det var en pasta som i kladd det var frågan om. Själv hade jag vid disken funderat på rätten, men avfärdat den när jag insåg att pastan var inte pasta utan kladd på smörrebröd. Som den söta flickvän jag ändå är så skrattade jag åt honom, men gav sen bort halva min smörgås så att han skulle bli mätt. Gulle dig, min blonda förvirrade grabb. Tack för alla skratt du ger mig.

Inga kommentarer: