onsdag 26 mars 2008

Tävling

Det är inte bara i lördags som tävlingsinstinkten tog över, igår var jag, Andreas, lillebror Max och "Pappa" Leif och bowlade. Max bestämde direkt att vi skulle köra lag han och Andreas mot mig och Leif. Visst sa jag och tänkte nu jäklar ska jag tvåla till lillebror som så totalt räknar ut mig som en konkurrent på bowling. Gissa vem som fick bäste serie? Jag så klart med 125p. Inte fantastiskt, men helt klart godtagbart för en hobby bowlare. Max och Leif halkade i första serien tidigt efter mig och Andreas hahaha! Leif är nog ändå värst när det kommer till tävling så efter varje kast så hade han alltid ursäkter eller så gnällde han om att han kastat klotet så fint men ändå blev det ingen strike. Det var väldigt synd om honom. Leif har en så tävlingsinstinkt att han alltid ska vinna, jag vet att när jag var liten spelade han gärna poker med mig. Han blandade alltid korten eftersom jag tog så lång tid på mig... Jag vet nu i efterhand att han fuskade när han gav nya kort när jag inte var uppmärksam. Han tittade på dem och bestämde om han ville ha dem eller ej. Då vill man verkligen vinna om man måste fuska mot en 9-10 åring, med andra ord igår kväll var en törn mot hans ego.

1 kommentar:

Trassel sa...

Hälsa Leif från mig!