torsdag 27 mars 2008

Frukostbesyr

Jag käkar havregrynsgröt till frukost. Detta för att jag inbillar mig att jag är nyttig och sund då.
Gjorde som jag brukar varje morgon slängde i grynen och vattnet i kastrullen, satte på plattan och gick in i badrummet och fixade lite. När jag hör att det börjar puttra lite går jag in i köket rör runt lite i gröten och sen är den färdig att ätas. Idag när det puttrade i köket luktade det också väldigt skumt, det luktade bränt. Jag har lyckats bränna vid gröten. Jag insåg snabbt att jag haft i vatten för en portion gröt, men lagt i gryn för två portioner. Det var därför som gröten blev bränd. Alla i min omgivning som tro att jag inte kan laga mat, det vill säga alla får ytterligare vatten på sin kvarn nu.
Okej, jag är inte fantastisk i köket det kan väl medges, men koka gröt det kan jag (oftast).

Inga kommentarer: