torsdag 27 mars 2008

Konversation på jobbet

Det finns många rara tanter på jobbet, och några inte så rara. I helgen var jag hos en speciellt rar tant, men kanske en aning förvirrad milt uttryckt. Tanten är över 100 och berättar gärna långa historier om sitt liv som jag får lyssna till. Rätt ofta börjar hon prata som om jag har varit med om upplevelserna och jag får svårt att hänga med. I helgen pratade hon om familj och frågade mig om jag hade någon. Nej, inga barn men en sambo svarade jag. Hon började sedan prata om sina barn och barnbarn, hur hennes man gått bort och hur hon inte ville skaffa ny karl. För att vara mer exakt sa hon -Doktorn sa att jag kunde ju gifta om mig, men det vill jag inte. Nej, för man kan bara älska en man så som jag gjorde. Sen skulle jag ALDRIG vilja gå i säng med någon annan. Nej,för jag vill inte ha några fler barn! Ja, nu förtiden kan man ju skaffa barn när man vill.
Här började jag få det svårt att hålla mig för skratt tanken på att tanta skulle skaffa barn vid 100 plus kändes lite maffigt även om läkarna har gjort framsteg på den fronten.

Inga kommentarer: