fredag 30 november 2007

Diskmaskinen

Minns ni att jag skrev om en diskmaskin? Den som skulle rädda oss från många argumentationer om vem som skulle diska. Ska säga att diskamaskinen fyller sitt syfte utmärkt ingen av oss har grälat om diskmaskinen, men (för det finns ju alltid ett men) jag känner att en ny konflikt är på väg. Den nya konflikten handlar om vem som ska tömma diskmaskinen. Sen diskmaskinen kom hem till oss har bara jag tömt diskmaskinen. Nu denna vecka har jag låtit bli och tror ni att diskmaskinen blivit tömd? Nej, givetvis är den inte tömd, tror Andreas kör på principen att man tar saker ut diskmaskinen när man behöver dem och på så sätt töms den. Detta funkar också, problemet är all den använda disken som skulle kunna ligga i diskmaskinen nu ligger i diskhon och skräpar istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner igen det, men hos hos är är föremålet för ignorerande blickar soptunne-grejen. Jag tycker lite att det är min kära sambos uppgift att tömma den, men det har inte riktigt gått fram, så ibland står vi där med en absolut smockfull sopbehållare som inte direkt luktar hallon. Och ingen tömmer den! Jobbigt värre :)