torsdag 8 november 2007

Glamour

Jag läser fastighetsvetenskap på Malmö Högskola... Detta för att sedan kunna skaffa mig ett jobb på någon av alla fastighetsförvaltningar som finns i Sverige. Gärna Wilborgs... Det låter ganska galmmigt sådär kommersiella fastigheter och uthyrning, men sällan. Idag var vi på ett studiebesök inför ett projektarbete vi ska göra. Vi fick besöka en industrilokal som står tom, det är nu tänkt att vi ska komma fram till vad denna fastighet ska används till och vad för typ kund vi ska inrikta oss mot.
Låter väl skoj? Och det är lite spännande sådär att få göra något som är så pass nära verkligheten, men fastigheten ligger helt off och något sunkigare ställe får man leta efter. Förvaltaren för fastigheten sa att vi skulle akta oss för fönstren för de har aldrig bytts ut sen den byggdes och skulle förmodligen trilla ut om man började trycka på dem. När jag säger att lokalen vi fick besöka var ett ruckel menar jag verkligen det också, ett ruckel av värsta sort! Det mest realistiska är fan att blåsa ut skiten och bygga nytt banne mig.
Nej, tyvärr är det väldigt lite glamour och mycket sunk i fastighetsbranschen!

Inga kommentarer: