lördag 14 juni 2008

Val- och delfinsafari

Dag 4 på semestern var det dags att åka på val- och delfinsafari. Vi åkte ut på gummibåtar som hoppade och skuttade i vågorna så att det kittlade i magen. Skoj och blött.





Så här såg båtarna ut
Väl ute i havet hittade vi flera delfiner



Ser ni något? Om ni verkligen anstränger er kan man se, delfiner som kommer upp ur havet vid i alla fall tre tillfällen. Jag ber om ursäkt för kvalitén, men jag vet inte hur man redigerar och grejar. Hade jag vetat det hade jag gjort filmen långsammare så man verkligen kunnat sett delfinerna på den här lilla skitrutan! Jag får väl lägga upp skiten på youtube senare.

Aja åter till upplevelsen, såg vi några valar då? Jojomensan ett par kaskelott valar blev det, eller som den heter på engelska sperm whale. Gissa om jag skrattade inombords varje gång vår guide skrek sperm whale, ibland är jag bara så pubertal.

Bättre blid än så här fick vi inte på kaskelotten, men häftigt var det i alla fall.


1 kommentar:

Trassel sa...

Vad snygg du var på filmen!! mjihi!! Åh vad jag saknar dig!!