måndag 7 juli 2008

Inget är heligt!

Satt på bussen till jobbet i morse och läste denna artikel i sydsvenskan. Jag se rött när jag läser detta. Visst skulle det vara bra med mer pengar till biblioteket och barnbiblioteket är verkligen inte sexigt, men Mc Donald's! Nej det rimmar illa det måste väl finnas någon annan lösning än Mc Donald's. Det är ju som att direkt ha reklam till barn, och skräpmat dessutom. Spelar ingen roll hur de profilerar sig, det är skräpmat och verkligen inte något som är speciellt nyttigt. Jag blir väldigt upprörd då böcker var och är en stor del i mitt liv. Barnbiblioteket är en viktig del av biblioteket och jag håller med om att barnavdelningen inte håller måttet jämfört med de andra delarna, men någon annan lösning måste det finnas. Man blir ju mörkrädd när man tänker på att kommunala inrättningar mer och mer ska sponsras och privatiseras.

En ilsken osorterad tanke i trötthetens tecken, bara så där...
Nu ska jag sussa sött.

Inga kommentarer: