torsdag 17 juli 2008

Fettot!

Igår var jag på Forum och tränade körde en riktigt genomkörare med löpandet, vikterna och till sist cykeln. I alla fall jag började med att springa på löpbandet 2 km skulle jag springa och med min kondis är det en utmaning vill jag lova (Andreas sa att jag hängde och slängde med huvudet största delen av tiden och såg riktigt sleten ut). Drygt en km in i mitt springaned åker min lilla handduk ned på löpbandet och ut på golvet. Jag klickar på pausknappen och vänder mig om för att titta efter min handduk som nu ligger på golvet, och det är då det händer: Jag trodde hastigheten skulle sjunka lite fortare än det gjorde och jag missbedömer hastigheten och duns duns duns åker jag samma väg som handduken. Jag reser mig upp och tittar mig om kring ingen, INGEN har vänt sig om för att titta på mig. Ingen frågar hur det gick inte ens Andreas märker något, nej han springer med sin Ipod för glatta livet. Jag hoppar upp på löpbandet igen med en något ömmande vänster skinka och ett skadat ego och fortsätter springa. De andra runt omkring fortsatte att ignorera mig, tänkte väl förmodligen jaha där åkte tjockisen i golvet ja vad fan skulle hon upp på löpbandet och göra! Aja, jag slutförde min löpning iallafall och det är det som räknas!

Inga kommentarer: